lørdag 24. juli 2010

oreo dessert:)

En litt lettere og friskere variant av en oreokake er oreo dessert, som jeg bare prøvde meg frem til, for å lage en liten vri:)


Legger ut oppskriften her, og anbefaler den på det sterkeste om du er i det søte hjørnet:)

1 pakke oreokjeks
100 gram smeltet smør
1 dl melis
3 dl kremfløte
1 philadelphia (200gr)

Finknus kjeksene og bland dem sammen med det smeltete smøret. trykkes flat i en springform, eller dessertskåler. sett i kjøleskapet. Pisk kremfløten iblandet melis og tilsett philadelphia osten og rør inn uten klumper. Smøres utover oreokjeksene. 
Settes i kjøleskapet, og kan pyntes med jordbør/bringebær rett før servering.
Ha en søt aften:)
post signature

2 kommentarer:

  1. Namminamm... det så utrolig friskt og deilig ut!!! En bursdag som nærmer seg, kanskje jeg skal prøve meg på denne som dessert....
    Takk for tips!
    Nyt desserten og ha ei fortsatt fin helg!

    Klem fra
    lise

    SvarSlett
  2. Må bare si at denne kaken ble godt tatt i mot av mine gjester idag;) Tusen takk for hjelpen..

    SvarSlett

TAKK for at du legger igjen noen ord til meg:)

Related Posts with Thumbnails