fredag 17. juni 2011

chocolate chip



COOKIES!
Disse kjeksene er bare så utrolig gode... og deigen like så. Så egentlig er det lurt og la være og prøve lage dem, for man kan faktisk ikke bare spise en, og la de andre ligge i kakeboksen...
Her kommer en oppskrift:
1 dl sukker
1 dl brunt sukker
115 g mykt smør
1 egg
1 ts vaniljesukker
1/2 ts salt
1 ts hornsalt
2 1/2 dl hvetemel
100 gram sjokoladelinser/biter


Sukker og smør blandes sammen til en fin masse, før egg blandes i. Bland så i vaniljesukker, salt og hornsalt, før du tilsetter hvetemel. Om deigen blir veldig løs, tilsetter man mer hvetemel. Til slutt balndes sjokoladen forsiktig inn. Rull deigen til en "pølse" og pakk inn i matpapir. Legg i kjøleskapet noen timer ( er ikke nødvendig, men det blir bedre da). kutt opp i passe tykke skiver, og legges på brett inn i ovnen i 12 minutter på 180-200 grader.

Så er det bare til å skynde seg og spise opp...
før det blir tomt! :)


9 kommentarer:

  1. Takk for herlig oppskrift! Namnamnam! Det såå veldig, veldig godt ut!

    Det senteret jeg var på i dag, hadde markedsdager, så alle butikkene hadde store tilbudsbord med 3 priser 10,20 og 50. Jeg havnet selvfølgelig på Traktøren og Kremmerhuset.

    Mannen er bortskjemt i matveien og han vet det, han rister bare på hodet av min økonomiske sans *fnis* men så lenge det er pluss på konto er jeg fornøyd :)

    Ønsker deg en finfin fredagskveld :)
    Klem

    SvarSlett
  2. De så helt himmelske ut! Jammen godt jeg akkurat har spist og er god og mett ellers hadde det nok blitt baking på fredagskvelden ;-) Jeg fikk faktisk hjemmelaget cookie på jobb i dag og siden treningen ligger litt brakk akkurat nå er det vel greit å holde seg til en om dagen :-)

    Ha en herlig helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  3. Å, de så virkelig GODE ut...
    Nå fikk jeg også lyst på noe, selv om det er altfor seint ha, ha.
    Lagt meg til som følger jeg og titter snart innom deg igjen, for her var det trivelig :)
    Ha en fin helg.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  4. Hei.

    Nå må du ikke friste for mye da. Jeg elsker både kaker og kjeks.

    Ha en fin helg. Håper du får litt kos, selv i regnvær.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  5. Nam disse så gode ut

    Moro du blir med på min give away
    Ha ei herlig helg

    SvarSlett
  6. Nam,de så gode ut!Oppskrift er notert,de fikk jeg lyst å prøve:) Kjekt at du vil være med på give away hos meg,og vil følge bloggen min.Håper du vil trives:)Har sett meg rundt her hos deg også
    ,har lagt til som følger.Kjempe fin blogg du har!Kjekt med bloggere fra nærområdet:)

    Ønsker deg en fin lørdag:)

    Klem Jeanette

    SvarSlett
  7. Mmmmmm... Ser mumsete ut :)

    Jeg skal sy idag - og kanskje bake cookies nå :)
    Fristet veldig...

    Ha en skjønn dag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Namm.. de så veldig gode ut! Tusen takk for oppskriften :O) Og det siste bildet ditt var bare herlig... akkurat slik det hadde sett ut hos meg også.. spiser til det er tomt!

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

    Carinaklem

    SvarSlett

TAKK for at du legger igjen noen ord til meg:)

Related Posts with Thumbnails