torsdag 1. september 2011

SeptembeR... måned med R!


Da var vi faktisk kommet til september... Allerede! Tiden går så alt for fort!
Mamma sier at måneder med R i, ja da må man drikke tran... også får man lov og skippe tran i måneder uten R, Altså mai-juni-juli-august! Resten av året skal man drikke tran hver morgen. En skje med tran!

Nå har det seg sånn at jeg ikke alltid hører på mamma lengre, selv om hun er ganske klok!
for tran, det smaker bare ikke godt....

Da jeg var liten, og ble tvunget til og drikke tran, så tenkte jeg at jeg var ganske smart... Og tok skjeen med tran i munnen, og "svelgte" ned med melk... mmmm! En dag fant jeg ut at jeg kunne jo bare ta tranen oppi melken, og drikke det sammen. Da ville jeg jo ikke smake noe tran! Jaja... Sånn kan det gå når småpiker skal være smarte... Var ikke så godt med melk på en stund for og si det sånn :)

Drikker du tran med måneder med R i?


7 kommentarer:

  1. Jag vet inte ens vad det är;) Kram kram

    SvarSlett
  2. Hei.

    Jeg har aldri smakt tran og har ikke planer om å prøve nå.

    Husker helsesøster maste på meg at barna burde få tran da de var små, men hvorfor skal jeg gi de noe jeg ikke vil ta selv? Vi gikk for sannasol vi da...

    Kos deg med tran (?)☺☺

    Klem Mona C

    SvarSlett
  3. Hi, hi, jeg husker også rundene med tran fra barndommen - ville man ikke så skulle man. Det er to ting jeg fortsatt ikke klarer og det er torsk og nettopp TRAN, begge deler etter "traumastiske" opplevelser som barn ;-)

    Jeg gleder meg til å se fine tepper du skal sy til guttebabyene. Jeg skjønner ikke at du får tid til alt, men det er viktig som du sier at du også tar vare på deg selv.

    Ønsker deg en superduper helg og takker for den utrolig koselige kommentaren inne hos meg, du er så skjønn :-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  4. Jeg prøver, Emilie elsker det. Forleden styrtet hun en kvart flaske....

    Ha en god helg!

    Klem T

    SvarSlett
  5. nei, jeg drikker ikke tran, men prøver å være flink til å ta vitaminer og omega3 på høst og vinter.
    Guttene mine får Sanasol..har ikke hjerte til å gi dem tran når jeg ikke liker det selv :)
    Ønsker deg en god helg!!
    Klem

    SvarSlett
  6. Nei jeg tar ikke tran, men barna de slipper ikke unna. Gap opp!!

    SvarSlett
  7. Selv om tran er sunt, tar jeg Triomega jeg da. Og det tar jeg hver eneste dag :)

    Jeg skal faktisk til Bergen med jobben 14-16 september. Gleder meg masse, har aldri vært der før.

    Fabelaktig fredagskveld til deg og dine! Nyt denne deilige høstkvelden, det skal jeg :) Mannen og jeg skal ut å spise på min favoritt italiener.

    Klemklem

    SvarSlett

TAKK for at du legger igjen noen ord til meg:)

Related Posts with Thumbnails