torsdag 7. april 2011

funker dette da?



På ikea her om dagen, fant jeg små plastbokser med urter. I litt "gjør det selv" stil. 
Det var en plastboks, en liten jordbrikke, og en liten pose med frø. Hjemme skal man ha jordbrikken i bunn, og fylle på med vann- så etter 30 sekunder er brikken blitt til jordmasse, og man skal så ta frøene oppi. Og så skal man gi urtene vann en gang i uka... 
For lett til å være sant?


Jeg bruker mye oregano til matlaging, og mynteblader er godt til feks mojito...:)
Så jeg prøver de to- og ser om det fungerer! Ferdige urter man kjøper på butikken overlever ikke lenge her hos meg hvertfall!


9 kommentarer:

  1. Stilig, jeg liker godt sånne superenkle "gjør-det-selv"-greier og dette var jo bare genialt. Frem mot sommeren nå kommer det til å gå MYE mynte, jeg har nemlig spesialisert meg på å lage Mojito og første runde blir på lørdag på jenteparty hos naboen. Da hadde det vært supert å ha egen beholdning av mynte :-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    De har jeg sett på mange ganger selv, men alltid tenkt at det ikke kan funke... hihi!

    Blir spennende og se hva som gror hos deg:-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hm, hørtes spennende og genialt ut...hvis det funker :) Du får holde oss oppdatert!
    Klem

    SvarSlett
  4. Dette hørtes spennende ut.
    Jeg kan ikke med planter/urter som skal såes inne, overlever ikke hos meg.
    Skal bli spennende å følge med hos deg.
    Smørblomstene måtte jeg google for å se forskjellen, jeg har jo alltid kalt de andre for smørblomst (og kommer nok til å fortsette med det, gammel vane er vond å vende).
    Ha en fin torsdagkveld.
    Klem Mio

    SvarSlett
  5. Spent på å se om det gror;)

    Jeg har kjøpt frø til div. urter for flere uker siden, og har store planer om å få plantet dem;)

    Håper du får en super fredag:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  6. Hei.

    Spennende. Disse har jeg ikke sett før. Kanskje du er heldigere med disse enn de en kjøper ferdig i butikken.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  7. Disse har jeg også =) Funker kjempe fint =)

    SvarSlett
  8. Jo, det funker. Mine er begynt å spire. M

    SvarSlett
  9. Å dette må jeg prøve. IKEA, here I come!

    SvarSlett

TAKK for at du legger igjen noen ord til meg:)

Related Posts with Thumbnails