tirsdag 23. mars 2010

en ekte skatt!


Som dere vet har min søster og min svoger kjøpt seg et gammelt hus fra 1964, som måtte pusses opp, ja ganske mye! Pappa er en av dem som jobber og gjør det levelig der, og da han skulle rive og flytte på noe rør, dukket det opp en skatt! En ekte skatt inni veggen, inni papir, inni isolasjonen. Her var det forskjellig sølvbestikk, fra inskripsjonene står det årstall. 
En skatt fra 1902. 


Noen av skjeene har navn på, og andre navne initialer.


Disse små skjeene lurte vi fælt på hva skulle brukes til, mitt forslag var til å måle krydder med, et slags kryddermål. Det var egentlig også det beste forslaget, hittil! Har du noen andre?


Denne tingesten vet vi heller ikke hva ble brukt til... noen som vet?


Så det er ikke alltid man trenger være Kaptein sabeltann for å dra på skattejakt, man kan faktisk bare være en pappa som finner en helt ekte skatt! ;)

post signature

1 kommentar:

  1. Den tingesten dere ikke vet hva brukes til er en skyver. Den brukes av små barn før de lærer seg å bruke kniv til å skyve maten opp på skjea eller gaffelen. Sønnen min fikk en i gave av oldeforeldrene sine til jul.

    SvarSlett

TAKK for at du legger igjen noen ord til meg:)

Related Posts with Thumbnails